Dynasteia

Z Dynasteiapedia
Skocz do: nawigacja, szukaj
Najstarsza znana wersja loga Dynastei

Dynasteia - jest to strategiczna gra PBF, w której gracz wciela się w głowę rodu, zawiadując całą podległą mu dynastią, a co za tym także idzie - państwami. Gra jest turowa, najczęściej jeden tydzień odpowiada upływowi roku w uniwersum. Dynasteia łączy w sobie wiele aspektów - prowadzenie dyplomacji, polityki dynastycznej (mariaży, narodzin kolejnych generacji sukcesorów), polityki wewnętrznej (wydawanie praw, dekretów, tworzenie infrastruktury) oraz wojen. Większość z nich odbywa się na płaszczyźnie storytellingu, bardzo spersonalizowanej i indywidualnej relacji gracza z Mistrzem, tak jak podczas sesji RPG. Jedynie mechanizm wojen oraz dochodów podciągnięty jest pod ściśle zarządzającą nimi mechanikę, tak aby wszystko odbywało się sprawnie i szybko, bez opóźnień. Fabuła tworzona jest wespół przez graczy jak i Mistrzów. Otrzymując odpowiednie środki (dochód), dysponujemy nimi między nasze cele - utrzymanie wojsk, prowadzenie dworu i polityki kulturalnej (mecenatu), wywiad i kontrwywiad, negocjacje z graczami i NPC. Mamy pełną dowolność podejmowania decyzji, jako że głowa rodu jest naszym awatarem - bezpośrednim odpowiednikiem w uniwersum. Należy jednak pamiętać, że w każdej monarchii, nawet absolutnej, władca nie mógł wszystkiego. Ograniczały go pewne normy - prawa zwyczajowe, przywileje stanowe, tradycja, sytuacja międzynarodowa. Jeżeli podejmiemy lekkomyślne decyzje, musimy liczyć się z konsekwencjami takimi jak bunt poddanych, wpływowych doradców, czy interwencja zbrojna obcego państwa (dynastii).