Zwycięstwo

Z Dynasteiapedia
Skocz do: nawigacja, szukaj

Zwycięstwo - nieosiągnięte dotychczas przez żadnego z graczy dynastei, ze względu na brak jakiegokolwiek systemu, którym dałoby się go wyznaczyć. Pomimo wielu prób wprowadzenia jakiejś motywy wyboru zwycięzcy, żadna się nie przyjęła. Wśród metod jakie dotychczas wymyślono wyróżnia się: plebiscyt 5-letni, arbitralne nagrody Mistrzów Gry oraz system prestiżu.

Plebiscyty

System zapoczątkowany na D3 przez Coopa.

"Po 5 latach, czyli ponad miesiącu gry, będziemy robić sobie podsumowania okresu. Spiszemy kronikę, wejdą ewentualne zmiany do mechaniki, a przede wszystkim, zostaną rozdane nagrody w postaci rangi specjalnej."
Coop


Pierwszy plebiscyt obejmował lata 1699-1704 i obejmował pięć kategorii: Zdobywcę, Mecenasa, Dyplomatę, Kolonizatora i Reformatora. Tradycja pozostała potem przez wszystkie kolejne edycje, jednakże wielokrotnie zarzucano jej nieobiektywność i kolesiostwo w głosowaniu, jako że to gracze demokratycznie wybierali zwycięzcę każdej z kategorii. W ostatniej dziesiątej edycji dynastei zredukowana liczbę kategorii do trzech: Doskonały negocjator, Doskonały administrator i Doskonały wojownik. Ponadto wprowadzono wtedy system prestiżu. Z wygraniem, którejkolwiek z kategorii wiązała się nagroda taka jak za napisanie eventu.

Zobacz też: Lista zwycięzców
Zobacz też: Parakonkurs

Nagrody Mistrzów Gry

System zaproponowany przez Andrija podczas prac nad D6. Plebiscyt miał być zastąpiony wyłonieniem zwycięzców przez GMów, którzy mieli większe pojęcie o tym co dzieje się na tajnych i nie wspieraliby kolesiostwa. Kategorie i system nominowania do nagród miał pozostać ten sam, oczywiście poza systemem wyboru zwycięzcy spośród nominatów. Z powodu nie wystartowania szóstej edycji pomysłu nigdy nie wprowadzono.

System prestiżu

"Filozofowie spierają się na temat postrzegania rzeczy, idei, bytu i percepcji, ciężko jednak zaprzeczyć, że jak nas widzą, tak nas piszą. Inni monarchowie, kronikarze, prosty lud. Poza niesławą, którą przynoszą nam niehonorowe zagrywki, istnieje również systemu prestiżu (oczywiście może być on takoż ujemny). Im bardziej prestiżowa jest dana monarchia, tym lepiej postrzegana i ma większe poszanowanie w świecie. Jeśli to nas nie przekonuje, to powinien już inny fakt - gracz, którego dynastia zdobyła najwięcej prestiżu pod koniec edycji zostanie ogłoszony jej zwycięzcą."
―za Niezbędnikiem


System wprowadzony przez Skrybę wraz ze startem DX. Wprowadzał on punktowanie dodatnie i ujemne różnych akcji graczy, poczynając od mariaży po wyniki bitew i wojen. Niestety stał on się dla większości graczy nadrzędną jednostką w grze, przez co doszło do licznych flejmwarów o liczbę przyznanych/odjętych punktów. Ostatecznie został zniesiony Wolą Imperatorską nr V.